khodayilaw

مشاوره حقوقی وصول مطالبات چه شرایط و هزینه‌ای دارد؟

پر بازدید ترین ها

فهرست مطالب

مشاوره حقوقی وصول مطالبات یکی از خدماتی است که افراد مختلفی در جامعه به آن نیاز پیدا می‌کنند. برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد که مبلغی را به کسی قرض دهد یا برای شرکتی کار کند و نتواند آن مبلغ را وصول کند. وصول مطالبات یکی از موضوعات مهمی است که پرونده‌های زیادی در این زمینه در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود. افراد زیادی به دلیل اقدام نامناسب و عدم آگاهی در مواجهه با مشکلات حقوقی متحمل ضرر جبران ناپذیری می‌شوند. برای اینکه در پرونده‌های مالی با شکست مواجه نشوید می‌توانید از وکیل وصول مطالبات کمک بگیرید. در بسیاری از موارد بدون مشاوره حقوقی نمی‌توان مطالبات خود را وصول کرد.    

تعریف وصول مطالبات

به‌طور کلی در حقوق به دریافت بدهی از کسی که بدهکار است، وصول مطالبات گفته می‌شود. در این تعریف ساده، پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد که تنها وکلا می‌توانند این پیچیدگی‌ها را تشخیص دهند. شاید شما نیز با این مشکل مواجه هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. زمانی که فرد بدهکار از پس دادن بدهی خود امتناع کند، مشکل شروع می‌شود و طلبکار تنها از طریق قانون می‌تواند طلب خود را وصول کند. گاهی تنها با مشاوره حقوقی وصول مطالبات فرد طلبکار می‌تواند برخی از مراحل را خودش به تنهایی انجام دهد، اما در مواردی مانند اسناد تجاری بهتر است وکیل صفر تا صد کار را به عهده بگیرد. نکات زیادی در پر کردن شکواییه و طرح دادخواست وجود دارد و اینکه چه مواردی باید به آنها پیوست شود. اگر می‌خواهید شما نیز مطالبات خود را هر چه سریع‌تر به دست قانون وصول کنید لازم است با یک وکیل کارکشته در ارتباط باشید. در ادامه انواع مطالبات را برالتان می‌آوریم تا به پیچیدگی تعریف اول پی ببرید.

 انواع مطالبات

در سایت‌های زیادی در مورد خدمات وصول مطالبات ارائه مطلب شده که باید شما با بررسی‌های دقیق بتوانید مجموعه‌ای معتبر را برای این کار انتخاب کنید. قبل از اینکه در این باره صحبت کنیم لازم می‌دانیم تا انواع مطالبات را برای آگاهی بیشتر شما در این مجال بیاوریم. در مشاوره حقوقی وصول مطالبات اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود این است که مطالبات شما از چه نوع است بنابراین به این بخش توجه زیادی داشته باشید.

مطالبات پولی

طلبکار و بدهکار دو طرف پرونده در دعاوی وصول مطالبات هستند که طلبکار مالی را از طرف دیگر مطالبه می‌کند و بدهکار دینی را به گردن دارد. از دید قانون تمامی بدهی‌ها و دیون مالی در بخش اموال منقول جای می‌گیرند. در این مورد شکواییه به دادگاه به منظور رسیدگی ارجاع داده می‌شود تا پس از انجام بررسی‌ها حکم نهایی صادر شود. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است پیگیری رای را به وکیل وصول مطالبات بسپارید تا شما بتوانید با ادبیات قانون در دادگاه از حق خود دفاع کنید.

اسناد تجاری

برای انجام معاملات تجاری از اسناد مختلفی استفاده می‌شود که به هر کدام از آنها سند تجاری گفته می‌شود. کاملا بدیهی است که این سندها ارزش مالی دارند و به عنوان جایگزین برای پول مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اکثر مواقع از این اسناد برای پرداخت دین در کوتاه مدت استفاده می‌شود که از انواع آنها می‌توان به سفته، چک و برات اشاره کرد. افراد زیادی به دلیل پاس نشدن چکی که از مشتریان گرفته‌اند، از خدمات مشاوره حقوقی وصول مطالبات بهره‌مند می‌شوند. در ادامه شرح مختصری بر هر کدام از این اسناد ارائه می‌دهیم تا شما نیز بتوانید با راهکارهای کلی آشنا شوید.

سفته

یکی از اسنادی که در سال‌های گذشته بیشتر از آن استفاده می‌شد، سفته است. در این مورد فردی این سند را صادر می‌کند و متعهد می‌شود که مبلغ مشخصی را در زمان مشخص پرداخت کند. توجه داشته باشید که سفته دو نوع مختلف دارد که یکی عندالمطالبه است و در دیگری زمان دقیقی برای پرداخت وجه مشخص می‌شود. در صورتی که فرد صادرکننده از پرداخت وجه امتناع کند، در گام اول بهتر است جلسه مشاوره حقوقی وصول مطالبات با یک وکیل داشته باشید. در این مورد شما تنها 10 روز پس از تاریخ ذکر شده فرصت دارید که شکواییه خود را پر کنید و آن را به دست مقامات قضایی برسانید.

چک

این روزها پرکاربردترین سند تجاری که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، چک است. در این سند نیز فرد صادر کننده موظف است تا مبلغی را که روی چک می‌نویسد در تاریخ مشخص شده به فرد گیرنده چک تحویل دهد. اگر خلاف این مورد انجام شود و حساب فرد خالی باشد، گیرنده می‌تواند به این سند در بانک برگشت بزند تا مراحل قانونی را طی کند. افرادی که تجربه دارند می‌دانند که وکیل وصول مطالبات می‌تواند روند پیگیری پرونده را با سرعت بیشتری پیش ببرد. توجه داشته باشید که تنها 6 ماه پس از تاریخ چک می‌توانید اقدام به شکایت کنید. خوشبختانه با تعریف سامانه صیاد پرونده‌های کمتری مربوط به چک برگشتی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

برات

با اینکه این سند تجاری در زندگی امروز کمتر استفاده می‌شود اما هنوز کاربرد دارد. در برات نیز فردی خودش را موظف به پرداخت مبلغی مشخص در زمان معین می‌کند که در صورت امتناع از پرداخت باید از طریق قانونی این مشکل را حل کرد. در این سند فرد بدهکار خودش از شخص دیگری طلب دارد و به این ترتیب 3 نفر در این مسئله به هم وصل می‌شود. در مشاوره حقوقی وصول مطالبات این نکته را نیز می‌آموزید که رسیدگی بهبرات و سفته مراحل یکسانی دارند. حال اگر شما به دنبال موسسه حقوقی معتبری برای رسیدگی به مشکل خود هستید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.    

هزینه مشاوره حقوقی وصول مطالبات

افراد زیادی می‌دانند که تنها به کمک وکیل می‌توانند به طلب خود سریع‌تر دسترسی داشته باشند. شاید مهم‌ترین سوالی که اکثر مراجعه‌کنندگان دارند هزینه مشاوره و همچنین قبول پرونده وصول مطالبات است. هزینه مشاوره قبل از انجام آن به شما گفته می‌شود که مبلغ ناچیزی خواهد بود اما در صورت پیگیری پرونده اکثرا درصدی از کل مبلغ مطالبه در نظر گرفته می‌شود. در این درصد نیز می‌توان با وکیل به توافق رسید تا هر چه زودتر پرونده اجرا و حقوق طلبکار اخذ شود. ما در مجموعه حقوقی خدایی توانسته‌ایم خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان ارائه دهیم و رضایت آنها را جلب کنیم. شما نیز می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و از خدمات مشاوره وصول مطالبات و موارد دیگر بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در دنیای امروز با گسترش صنایع و مشاغل یکی از مشکلات رایج این است که افراد مختلف بدهی خود را با طلبکاران صاف نمی‌کنند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مشاوره حقوقی وصول مطالبات آشنا کنیم که در صورت نیاز بتوانید مجموعه معتبری را برای این کار انتخاب کنید. ما در مجموعه حقوقی خدایی در خدمت هموطنان عزیز هستیم تا در مسائل حقوقی مختلف بهترین راهکارها را برای آنها نشان دهیم.